sobota, 4 maja 2019

Kwietniowe nowości muzyczne

Nie zawsze jestem na bieżąco z nowościami, wyjątkiem są nowe utwory moich ulubionych artystów. Akurat w byłym miesiącu trafiłam na cztery nowe utwory, którymi chciałabym się podzielić. Załóżcie słuchawki i posłuchajcie tych kawałków!


kaboompics








4. Jenny of Oldstones – Florence + the Machine 


Nie oglądałam ani jednego odcinka Gry o tron, więc mogę tylko powiedzieć, że Florence ma piękny głos i piosenka jest wzruszająca nawet bez kontekstu serialu. Utwór jest w troszkę innym stylu niż reszta twórczości zespołu, jest wolniejszy, mniej energiczny niż Florence biegająca po scenie, ale nadal bardzo przyjemny dla ucha!



3. The Moth – PJ Harvey, ft. Lily James



Miałam szczęście niedawno obejrzeć nagranie National Theatre Live sztuki All About Eve. Bardzo polecam. Świetna gra aktorska, bardzo dobra obsada (uwielbiam Lily James!), ciekawa konwencja i płynna akcja. Niestety wydaje mi się, że polskie kina tego nie puszczają, ale mam nadzieję, że się to zmieni. Sztuka jest oparta na filmie o tym samym tytule z 1950 w reżyserii Josepha Mankiewicza (zobacz zwiastun tutaj). Nie widziałam oryginału, więc mogę się tylko wypowiadać na temat adaptacji teatralnej. Sztuka pokazuje życie za kulisami teatru i do czego młoda dziewczyna jest zdolna, by zostać sławną aktorką. Porusza także motyw strachu — przed starością i bycia zastąpioną przez nową, dużo młodszą artystkę. Piosenkę, którą Lily James wykonywała na scenie, niedawno udostępniono w internecie. Bardziej mnie porusza po obejrzeniu sztuki, ale można słuchać i bez dużego kontekstu. Lily James nie tylko jest świetną aktorką, ale udowodniła już, że potrafi także wzruszyć swoim śpiewem.




2. Doom Days – Bastille



Bastille. Chyba nigdy mnie nie zawiodło. Mają piosenki z dobrą muzyką i znaczącymi tekstami. W tej nowej piosence występuje wiele odniesień, między innymi do powieści Oscara Wilde'a pod tytułem Portret Doriana Graya, czy filmu The Matrix. Wsłuchajcie się uważnie lub spójrzcie na tekst zawarty w teledysku — jakie jeszcze odniesienia znaleźliście? Miłym dodatkiem są głowy członków zespołu skaczące po tekście... Nie mogę się powstrzymać od uśmiechu na ten widok. Za każdym razem. Szkoda tylko, że utwór jest taki krótki. Czekam z niecierpliwością na ich nową płytę, która pojawi się już 14 czerwca!




1. Balance ton quoi – Angèle



Na pierwszym miejscu musiałam dać tę francuską piosenkę. Nawet jeśli nie znasz francuskiego, możesz się domyślić, o czym Angèle śpiewa w teledysku. Jest to bardzo ważny temat. Kiedy dziewczyna mówi NIE, to znaczy NIE. Proste? Niestety nie jest to oczywistością dla niektórych. Żaden ubiór nie oznacza zgody. W teledysku można znaleźć odniesienie do głośnej irlandzkiej sprawy, w której to rodzaj bielizny dziewczyny miał sugerować jej zgodę. Tekst jest tutaj bardzo ważny — muzyka też jest od tego, by przekazywać pewne idee, może zawierać pewien morał i krytykę społeczeństwa. Angèle wyraźnie pokazuje po której stronie stoi i robi coś w tym kierunku — i bardzo dobrze!





Co myślicie o tych utworach?
Trafiliście może na inne nowości warte posłuchania?
Z chęcią poznam Wasze opinie w komentarzach!

2 komentarze:

  1. Fajnie, że dzielisz się swoimi sympatiami muzycznymi. Posłuchałam z zainteresowaniem. Bardzo lubię Lily James, uważam, ze jest urocza - nie wiedziałam, że tak śpiewa, jestem pod wrażeniem. Najbardziej podobała mi się piosenka nr 2 - genialna! Teledysk Angèle robi wrażenie, naprawdę bardzo zaangażowana artystka.
    Ja ostatnio nie jestem zbytnio w temacie, jeśli chodzi o muzykę, nie mówiąc już o nowościach. Ale bardzo miło było obejrzeć i posłuchać. I poznać przy tym coś nowego. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lily James jest świetna! Już w Kopciuszku miała mały kawałek do śpiewania, w Mamma Mii oczywiście więcej... Cieszę się, że pokazuje się też od tej strony.
      Doom Days tak naprawdę słucham w kółko od wypuszczenia i nadal nie nudzi. Polecam także resztę piosenek Bastille!
      Pozdrawiam serdecznie i dziękuję Ci bardzo za komentarz! :)

      Usuń